Sekvenční vstřikování STAG (polský výrobce)
Systém STAG naše firma používá jako poctivý základ. Jedná se o systém od tradičního a největšího polského výrobce LPG systémů . Zařízení od tohoto výrobce používáme pro přestavby již od roku 2006,kdy poprvé vstoupil na český trh. Pro většinu běžných motorů MPI je naprosto dostačující základní systém Go-Fast + vstřikovače ACW 01. V provedení Q BOX PLUS systém ovládá i autoadaptaci bohatosti směsi pomocí připojení přes EOBD.
Z našich dlouhodobých zkušeností můžeme potvrdit , že tento systém má minimální poruchovost. Především se nám dlouhodobě osvědčili originální vstřikovače STAG ACW 01-03. Tyto vstřikovače mají životnost až 200tis. km ! Jsou čistitelné,opravitelné a odolné i pro méně kvalitní LPG. S tímto systémem má od nás například přestavěné vozy Škoda Octavia a Citroen Berlingo městská policie Hradec Králové s najetými kilometry přes 400 tis. km. Ne malou výhodou systému STAG je ,že jednotlivé komponenty jsou zaměnitelné za komponenty od jiných výrobců. Proto tento systém hodně používáme i do vozů z dovozu ,kde je již namontován často nefunkční systém LPG od neznámého výrobce.
Sekvenční vstřikování – LANDIRENZO (italský výrobce)
Landi Renzo je značkový italský výrobce (od roku 1954), který je používán řadou automobilek například Škoda ,VW,Renault,Dacia,Opel atd. již v prvovýrobě. Firma Landi Renzo vlastní největšího výrobce elektronických komponentů LPG na světě italskou firmu AEB. Proto firma Landi Renzo udává technologický trend v oboru . Pro naše přestavby používáme především systém OMEGAS EVO a PRIME s autokorekcí přes EOBD . Pro motory s přímým vstřikem benzínu (FSI,TSI,GDI) používáme Landi Renzo – OMEGAS DIRECT.
Proč Landi Renzo?
- Spolehlivý systém od značkového výrobce komponentů LPG
- Nejžádanější systém na náročném německém trhu a u výrobců automobilů pro montáž v prvovýrobě
- Výrobce, který udává trend v oboru na celém světě
Jednotlivé komponenty:
Sekvenční vstřikování – BRC (italský výrobce)
Firma BRC je jedna z nejznámějších a nejstarších italských výrobců LPG zařízení. Byla založena již v roce 1977. Veškeré komponenty jsou vlastní výroby a prvotřídní kvality.Tento systém vyniká mimořádnou stabilitou parametrů a dlouhou životností komponentů. Zvládá veškeré typy motorů mpi, vvti ,valvetronic a turbo.
Sekvenční vstřikování SQ24 a SQ PLUG/DRIVE navíc používá unikátní systém ochrany ventilových sedel motoru VSR. Jedná se o přívstřik benzínu při provozu na LPG v určité strategii . Vlivem tohoto přívstřiku dochází k ochlazení sedel ventilů v nadměrné zátěži motoru při jízdě na LPG. Pro zařízení BRC se rozhodl i prodejce značky Hyundai v ČR , který ho montuje do nových vozů .
Klasický systém s řídící jednotkou
Do vozidel s vícebodovým vstřikováním benzínu a řízeným katalyzátorem S2, používáme homologované zařízení Landi Renzo nebo BRC s programovatelnou řídící jednotkou a jedním centrálním směšovačem .Plyn je přiváděn před klapku motoru a bohatost směsi je regulována krokovým motorkem. Malým neduhem je asi 5% navýšení spotřeby a 5% pokles výkonu. Tento systém nedoporučujeme do vozidel s plastovým sáním motoru (možnost zpětného šlehu).
Pro vozy s karburátorem používáme plynové zařízení B.R.C nebo Landi Renzo, které je řízeno mechanicky změnou tlaku v sacím potrubí motoru a nepotřebuje pro svou funkci elektroniku (na přívodu LPG do sání je mechanický ventil pro nastavení bohatosti směsi).
Tento jednoduchý a dlouhodobě spolehlivý systém zaručuje bezproblémový chod motoru na palivo LPG po celou životnost vozu s minimální údržbou. Při provozu dochází k navýšení spotřeby asi o 10% a k poklesu výkonu o cca 5%.