Jak dlouho trvá přestavba?

  • Přestavba trvá u běžných typů vozů 1,5 dne. Pracnější vozy ( více válců atd.) až 3 dny. Naopak vozy méně náročné na přestavbu ( např. Škoda Fabia 1,2 HTP) jsme schopni přestavět za jeden den.

.

Jak to celé probíhá?

  1. Přijedete.Většinou auto přebíráme ráno mezi 7.00 – 8.00 hod nebo dle domluvy
  2. Provedeme kontrolu stavu vozidla a vypíšeme předávací protokol
  3. Se zákazníkem se ještě  osobně  ujistíme o typu použitého systému pro přestavbu.Dále si domluvíme umístění přepínače LPG , typ nádrže (velikost), typ plnící koncovky LPG a její  umístění (do nárazníku nebo pod víčko plnění benzínu)
  4. V případě zájmu půjčíme náhradní vůz
  5. Provedeme kompletní přestavbu vozidla na pohon LPG  a dáme razítko do velkého TP o provedené přestavbě
  6. Následuje natankování LPG  , zkouška těsnosti a kalibrace systému na místě.Dále je nutné  provést kalibraci systému za jízdy. Tato kalibrace je velice důležitá pro další bezproblémový provoz vozu na LPG. Doba kalibrační jízdy záleží na znalostech a  zkušenostech mechanika
  7. Následuje předání vozu .  Zákazníka   podrobně seznámíme z obsluhou a údržbou LPG.  Každý zákazník obdrží velice podrobný návod a  záruční list.Dále přílohu k „velkému“ TP ,kde je seznam použitých komponentů vč. revizní zprávy. V této příloze se evidují provedené revize zařízení LPG

Co  sebou potřebujete na přestavbu a co na dopravním úřadě po přestavbě ?

  • Velký technický průkaz – do průkazu  musíme  provést zápis o provedené přestavbě na pohon LPG .
  • Malý technický průkaz
  • Zelenou kartu
  • Po přestavbě a provedení zápisu do TP musí majitel vozu dojít na dopravní úřad. Tam zažádá o změnu technického stavu vozidla a zaplatí poplatek 50,- Kč. Úředník vše zaregistruje a vystaví  Vám nový „malý“ techničák, kde již bude zapsán provoz na LPG. Sebou ve voze vozíte pouze „malý“ techničák a zelenou kartu. Příloha LPG  je součástí „velkého “ TP. Ten předkládáte pouze na STK nebo dopravním úřadě.

Jaká je životnost nádrže LPG?

Životnost nádrže je 10 let od data výroby. Životnost nelze prodloužit.

Po uplynutí 10 let od data výroby je nutno nádrž demontovat a vyměnit za novou.

Jak dlouho je platná revize?

Revize se vždy dělá jednou za rok. Provádí se kontrola těsnosti zařízení a všech spojů (jestli někde neuniká plyn). V praxi to chodí tak,že revizi provádíme v rámci výměny filtru plynné fáze jednou za 20000km nebo rok.Bez platné revize neprojdete technickou kontrolou.

Je lepší přestavba na CNG?

V současné době zatím ne. V České republice se nachází pouze cca 65 stanic, kde lze tankovat CNG.Při dodatečné přestavbě se nádrž většinou umisťuje do zavazadlového prostoru a nádrž je vždy  válcová, tak že nejde využít místo pro rezervu.  Nádrže na CNG jsou výrazně těžší (mimo velice drahých kevralových)než na LPG a tím dochází k velkému zatížení nápravy a snížení počtu míst .Vůz na CNG má menší dojezd  a menší výkon než na LPG.

Při tovární úpravě vozidla na CNG je karoserie a náprava  přizpůsobena ,aby vznikl větší prostor pro umísnění nádrže CNG pod vozem,tak že neubírají zavazadlový prostor.Výkon motoru ,ale bývá stále znatelně menší než při provozu na benzín nebo LPG.U továrních přestaveb   jsou náhradní díly CNG nezaměnitelné a  neuvěřitelně drahé .

Cena přestavby na CNG je cca 2x tak dražší než na LPG (vysoká cena nádrží na CNG).